Garantie

De HÄCKER fabrieksgarantie dekt defecten die het gevolg zijn van constructie-, fabricage-, materiaal- of uitvoeringsfouten. In dergelijke gevallen nemen wij de materiaalkosten voor de noodzakelijke reparatie op ons, mits onze toeleveranciers nog originele reserveonderdelen kunnen leveren. Deze garantie geldt uitsluitend voor het vervangen van defecte onderdelen; kosten voor montage, transport en gevolgschade zijn uitgesloten. De garantiedekking verlengt de garantieperiode niet en vormt geen nieuw begin van een garantieperiode. De productgarantie is van toepassing op leveringen, op voorwaarde dat de betreffende producten vakkundig zijn gemonteerd door een gekwalificeerde keukenmonteur en in overeenstemming met de bijgeleverde montage- en installatievoorschriften. De montagevoorschriften worden meegeleverd in de verpakking en, indien van toepassing, per product.

  • Op HÄCKER keukenkasten geldt een fabrieksgarantie van vijf (5) jaar, die van toepassing is op gebreken veroorzaakt door materiaal- of productfouten. De garantieperiode begint op de datum waarop de artikelen door HÄCKER zijn geleverd aan het magazijn van de logistieke partner van Thuiskeukens.nl. De garantie dekt geen schade die is ontstaan door vocht, onjuiste montage, blootstelling aan schadelijke stoffen, agressieve schoonmaakmiddelen of -doekjes, beschadigingen door stoten, onjuiste reiniging, onvoldoende of onjuist onderhoud, of bedrijfsmatig gebruik. Tevens is verkleuring van materialen uitgesloten van garantie. Volg altijd de onderhoudsinstructies die je kunt vinden in het meegeleverde boekje 'Gebruik- en onderhoudsaanwijzing’.
  • Kromtrekken van fronten en panelen kan optreden onder ideale luchtvochtigheidsomstandigheden in de ruimte, bijvoorbeeld door temperatuurschommelingen veroorzaakt door apparatuur. Wanneer de omstandigheden niet optimaal zijn, kan er sprake zijn van extreme kromtrekking. Kromtrekking die zich voordoet binnen de ideale omstandigheden en binnen de vastgestelde normen valt onder de productgarantie van HÄCKER.
  • En twee (2) jaar garantie op apparatuur, zoals voorschakelapparaten, verlichting en slijtagegevoelige onderdelen zoals Tipmatic en Push-to-Open.

Uitsluitingen van garantie

  • Kleurveranderingen als gevolg van veroudering door licht- en klimatologische invloeden zijn normaal. Verschillende oppervlakken en materialen reageren afhankelijk van het type licht (daglicht, led-verlichting, enz.) anders, zelfs wanneer de materiaalbasis en oppervlaktestructuur identiek zijn. Kleur- en structuurverschillen, ook bij dezelfde kleurnaam, zijn hierdoor onvermijdelijk en worden niet beschouwd als een defect of schade.
  • Slijtagegevoelige en kwetsbare onderdelen, zoals glas, plastic, rubber en lichtbronnen, evenals schade of defecten door onjuist gebruik, tenzij deze het gevolg zijn van een constructie-, materiaal-, fabricage- of uitvoeringsfout.
  • Schade door vocht, foutieve montage, blootstelling aan schadelijke stoffen of schoonmaakmiddelen, stoten of andere fysieke beschadigingen, onjuiste reiniging, te laat of verkeerd onderhoud, en onjuist of bedrijfsmatig gebruik.

Keukenmeubelen mogen niet worden blootgesteld aan extreem droge of vochtige lucht, omdat dit kan leiden tot materiaalbeweging, zoals krimpen of uitzetten. HÄCKER Systemat keukenmeubelen zijn ontworpen voor een relatieve luchtvochtigheid van 45% tot 70%, gemeten met een hygrometer. Een te hoge luchtvochtigheid kan bijvoorbeeld voorkomen tijdens verbouwingen, bijvoorbeeld door stuc- of tegelwerkzaamheden. Problemen met ventilatie of isolatie kunnen eveneens zorgen voor een te lage of te hoge luchtvochtigheid. Bij afwijkende luchtvochtigheid kunnen onderdelen van de keuken, zoals fronten, plinten en panelen, kromtrekken. Schade die het gevolg is van onjuiste luchtvochtigheid valt niet onder de garantie.

Leveringsschade melden

Controleer bij ontvangst van de levering alle onderdelen zorgvuldig op eventuele verpakkingsschade. Constateer je verpakkingsschade, verwijder de verpakking dan meteen om te controleren of het artikel zelf beschadigd is. Verpakkingsschade dient te worden genoteerd op de afleverbon voordat je deze ondertekent. Grotere schades, waarbij de verpakking duidelijk beschadigd moet zijn geweest, kun je niet claimen als deze niet op de ondertekende afleverbon is vermeld.

Controleer binnen 48 uur na levering, en vóór aanvang van de montage, op eventuele kleinere schades. Alle onderdelen dienen volledig te worden uitgepakt en zorgvuldig in goed daglicht te worden geïnspecteerd. Meld schade binnen 48 uur na levering, schriftelijk of per e-mail ([email protected]), met duidelijke foto’s: één van ongeveer 30 cm afstand en één van ongeveer 120 cm afstand van het beschadigde product. De foto’s moeten aantonen dat het product op dat moment wordt uitgepakt en nog niet is gemonteerd. Schade die later wordt gemeld of schade aan (deels of volledig) gemonteerde producten geldt niet als leveringsschade en kan niet worden geclaimd.